Ne biste vjerovali, ali ovuda prolazi vlak! Nemojte da vas iznenadi
Ako koristite lokalnu cestu od Vranja do Lupoglava, za skratiti put, recimo, prema Buzetu ili graničnom prijelazu Požane – oprez! Tamošnjim kolosijekom kod Dolenje Vasi – ne biste vjerovali – prolazi vlak.
Evo neki dan, nemalo čuđenje kad smo, na putu po špežu u Trst, naišli na spuštenu rampu.
Nismo prečesto ovdje, ali jesmo dovoljno da podijelimo čuđenje. Nije nam se to nikada dogodilo. Protrljali smo oči, uštipnuli se, pa potražili objašnjenje u ćakuli s Dorijanom Sirotićem iz Boruta, čuvarom željezničko-cestovnog prijelaza, koji ručno spušta i podiže brklje.
„Ovaj vlak jednom, a katkad i dvaput tjedno, od Lupoglava do kamenoloma u Vranju prevozi kamen za tvornicu kamene vune Rockwool. Sirovina dolazi željeznicom iz Mađarske preko Slovenije do Lupoglava. Kažu da jedan vlak zamijeni 40 i više kamiona“, ispričao nam je susretljivi Doriano.
![](/app_assets/publications/photos/43237/lg_43237_vlak2.jpg)
U Željeznici broji 36 godina staža. Ranije je radio u Cerovlju, Borutu, Roču, no u novije vrijeme svugdje su, veli, postavljene automatske rampe. Sad su takve i u Puli kod Lesnine, i u Sv. Petru u Šumi, ne treba više čovjek da ručno regulira situaciju.
![](/app_assets/publications/photos/43238/lg_43238_vlak4.jpg)
Naknadno smo, pak, doznali da ovaj teret ne prometuje u režiji Hrvatskih željeznica, već u organizaciji privatnog operatera Rail & Sea. Kamen, osim iz Mađarske, stiže i iz Slavonije.
Eto, ipak, nekakav, pa makar i milimetarski pomak u oskudnoj priči s istarskom željeznicom. Trasom Lupoglav–Štalije, kao u neka sretnija vremena, klopara teretna kompozicija. Doduše, samo do Vranja, jer malo naprijed, kod Kožljaka, nalazi se ona propala, tzv. pijana pruga, koja se malne pretvorila u – turističku atrakciju, ishodište izletnika.